Bakdag

 
Idag har det bakas så mjölet har legat som en dimma i köket. Det blev lussekatter och syltkakor, nästa helg blir det att ställa sig att koka knäck och baka Bondkakor. Gott!
Jag använde saffran som hade inköpts i Spanien i en vanlig mat-affär och saffranet var ordentligt förpackat. När jag bakade in saffranet i degen var den lika blek som en vanlig vetedeg och ingen saffrans lukt kunde spåras med en blodhund. Min magkänsla sa att det kanske inte var saffran. Besviken som jag blev var det bara att slinka in i närmaste butik och införskaffa 0,5 gram saffran för €7,45. Hutlöst pris men så mumsigt....

Kommentarer
Postat av: Ann

Såå gott med lussefika!

Kramar

2012-12-12 @ 11:53:59
Postat av: Syster

Ja du fick antagligen gurkmeja, det brukar man få när man köper "saffran" runt medelhavet.
Kostar verkligen ett kuvert saffran 75 kr!!! Oj, här tio kr.

2012-12-15 @ 09:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0