Mat och mera mat....

Jag har överlevt julen efter en massa mumsig mat och godis. Jag fattar inte att jag måste klämma i mig så mycket som möjligt under denna helg. Att jag lider utav matkoma och trånga byxor gör inte saken bättre och jag är lite orolig över att om jag går förbi parkerings huset och att bommer fälls upp för att den tror att jag är en bil.
Men jag ser fram emot nästa års matfrossa....
 
 

GOD JUL

Bild lånad från internet

Nu är slutet nära....

Imorgon går vi under ... Igen.... Ska nog öppna julklapparna ikväll, utifall... :)

Frälst

Jag har gått och blivigt frälst på gamla dar. Japp, jag har hittat ebay. Vi har gått i slott och koja för att hitta en mycket speciell DVD. Då kom tanken som en klar blixt från ebayhimmelen.... Klicka in på ebay... Sagt som gjort och där fanns DVD'n i obruten orginal förpackning. Vilken lycka. Och så enkelt, klickade på köp och efter ett par dagar låg DVD'n i brevlådan. 
Nästa år kommer banne mig alla julklappar att införskaffas på ebay!!
 
 

Glad 3:dje Advent

I år införskaffade vi (jag) en ny advents stake. Tack IKEA!! Och kanel bitarna hittade jag någonstans i en liten butik i de mörka Dalaskogarna. Jag tycker att det blev fint att blanda små kulor och kanel bitar på fatet. 
 
 
 

Yey

Äntligen helg. Tänk att ha friday feeling på en lördag. Nu väntas det 3 hela lediga dagar, Det skall bakas lite mera och jag hoppas att julklapps inköpen är färdiga innan tisdagen, vill inte stressa med det nästa helg. 
Ikväll blir det pyjamas party och vi flickor sitter förväntas fulla på att hämt-maten skall bli leverad till dörren. Vi är halvt utsvultna så vi beställde en massa mat så det räcker antagligen till lunch imorgon.

Bakdag

 
Idag har det bakas så mjölet har legat som en dimma i köket. Det blev lussekatter och syltkakor, nästa helg blir det att ställa sig att koka knäck och baka Bondkakor. Gott!
Jag använde saffran som hade inköpts i Spanien i en vanlig mat-affär och saffranet var ordentligt förpackat. När jag bakade in saffranet i degen var den lika blek som en vanlig vetedeg och ingen saffrans lukt kunde spåras med en blodhund. Min magkänsla sa att det kanske inte var saffran. Besviken som jag blev var det bara att slinka in i närmaste butik och införskaffa 0,5 gram saffran för €7,45. Hutlöst pris men så mumsigt....

Best video... ever!

 

-15

Satt och lekte med google i går kväll och hittade några skidspår som är öppna. Med ett leende på läpparna gick jag och la mig igår kväll och planerade min skidtur. I morse när jag gick ut på google maps för en vägbeskrivning blev jag lite besviken. Det är 5 mil på en krokig vinterväg igenom skogen och upp på berget. Var det värt att köra den sträckan för att åka 3 eller 5 km spåret när det är minus 15 grader? Nej, men på med thermobyxorna och mössan för en riktig lång promenad på vårat fina berg istället. 
 
 
 

-10

 
 
Efter att tittat på skidåkning och skottat snö kunde jag inte få nog utav snön. Gick på en härligt promenad med knarr under skorna. Synd att det är för lite snö för att ta sig en tur med längdåknings skidorna, skulle vara väldigt trevligt. Nästa gång....

RSS 2.0