Stackars Rödhaken...

Igår eftermiddag när jag satt som på nålar och tittade på fri idrotten flög en stackars Rödhake rakt in i vardagsrums fönstret med en väldig smäll. Jag tittade ut och där låg den på stenplattorna och såg väldigt medtagen ut. För att den inte skulle bli mer stressad än vad den var så tänkte jag att jag inte skulle gå ut till den. Efter en halvtimme eller så gick jag ut och den stackars lilla fågeln blev rädd och försökte att flyga iväg, men den var så skadad så den flaxade bara någon meter på stenplattorna och sen dog den lilla fågeln. Ahh, hoppas att den har det bra nu i fågelhimmelen. Och nu har jag ännu en anledning att inte tvätta mina fönster.....

Och jag har tagit mig tid att skräpa lite....



Och så här kan insidan se ut...


En fjäril

Idag på eftermiddagen när jag gick ut på altanen med en kopp kaffe möttes jag av denna insekt som satt så fint brevid fönstret. Den var både bredare och längre än en tändsticksask självaste plankan som fjärilen sitter på är 9.5 cm bred så kanske man kan få en uppskattning hur stor den är, fast jag har ingen aning om det är en nattfjäril, mal eller finns det något som heter skogsfjäril???? Hur som helst så var den väldigt fin att titta på innan den flög vidare....


I min ensamhet....


Jag sitter nu i min ensamhet i dom djupa Dalaskogarna och tycker inte ens lite synd om mig själv. Jag försöker att få min gamla maskätna hjärna att gå ner i varv. Jag har det så svårt att varva ner efter mitt höga tempo som jag har på den lilla gröna ön mitt ute i Atlanten. Visst sover jag gott här, fast jag vet inte om jag kan kalla det sömn, jag är mera medvetslös i en cirka 6-8 timmar och sedan vaknar jag som ett skott och jag känner hur hjärnan får sig ett ordentlig rivstart och sen är det kört. Att kunna få sig en mjukstart på morgonen, att vakna sakta eller till och med att somna om är helt uteslutet. Nåväl, det blir väl bättre...

Och jag har sett att mamma Rådjur med sina två bebisar håller på sina rutiner. Mot kvällningen strosar dom på min gräsmatta (som definitivt behöver en omgång med gräsklipparen) och tar sig en fika paus på mina svartvinbärs buskar. Gott och framförallt nyttigt för dom små liven. Jag hoppas att det inte blir en lika svår vinter för djuren som det har varit dom senaste åren. Visst slänger jag ut både potatisar och morötter (hackade till en perfekt tuggbit) till våra djur men det räcker kanske inte...


Snöbollar

Jo, jag blev så kär i en självlysande (solcellslampa) trollslända och det kändes i hela kroppen att jag måste ha en sådan och jag har den perfekta platsen för den, så vi skulle kunna avnjuta den när mörkret faller på både ute- och inomhus. Efter en snabb visit på Rusta och ett konstaterande att det inte fanns någon trollslända så gick jag därifrån med 3 sommar-snöbollar hängandes på en tråd istället.


HURRA!!!!!





Idag har har mina stora flickor fått sina LeavingCert resultat. Och herre min skapare vilka fina betyg det blev. Hårt arbete och dedication till tråkigt och långdraget skolarbete har betalats av och nu väntas ett skojigt universitet i September!!

HURRA och stort GRATTIS till Sarah och Katherine!!!


Lördag Kväll....

Äntligen helg igen, veckorna går så himla snabbt så att jag hinner liksom inte med längre. Jag började min helg med en springrunda i parken och senare på dagen med en shopping runda och temat på shoppinglistan var knappar!. Jag hade köpt en svart fin blus för ett par veckor sedan men jag var lite missnöjd med knapparna. Blusen kändes lite för plastig och billig med väldigt blanka guldknappar av äkta plast så dom blev utbytta mot vanliga svarta knappar och nu är jag väldigt nöjd med min blus.

Och det gamla hederliga 80-talet spökat i mitt huvud idag. Av någon anledning poppade en gammal goding upp och fastande i mitt huvud. Jag gick småsjöng: I think i turning japanees, I think i turning japanees , I really think so.... Och plötsligt hörde jag Sarah skrika: "Mom, you are sooo god f****ing weird!!!" Och följdes av ett hysteriskt gapskratt!! Jodå, dagens ungdom har absolut ingen utbilding på bra musik. Låt oss re-fresh våra minnen....


HURRA!!!!!!

Jag har vunnit en tävling. Jag var med en tävling på min favorit blogg och vann första pris!! En hårinpackning!! Och det måste säjas att det är första gången jag har varit med någon blogg tävling och tänka sig att jag vann.
HURRA!! Ikväll blir det pampering och hårinpackning så jag kommer att bli lysande fin i morgon. ♥ Tack Ann ♥ Me love it!!






Läcker bit....

Tack gode gud för något trevligt att titta på eller lukta...



RSS 2.0