Bye

Vi hade en strålande sista dag i vårat paradis.Vi var på en skogpromenad och träffade på denna lilla krabat..
 
 
Rönnbär...
 
 
Mera kantareller.... Gott...
 
 
Ett besök i kastrullen.... OBS! Den blev inte tillagad.. Grodan fick lite hjälp att komma ut på grönbete..
 

Utgrävning...

Nu medans jag sitter i soffan och myser medans det regnar kryper Katherine på alla fyra och gräver. Det är ett projekt som ingår i hennes arkeologi klass och några utvalda studenter har fått äran att delta i denna utgrävning i Glendalough som ligger i de natursköna Wicklow Mounatins.
 
Här fotograferar deltagarna något dom har hittat...
 
 
Här ligger dom på alla fyra och gräver...
 

Regn, mera regn...

Så här ser det ut mellan regnskurarna....
 

Svamp

Idag traskade jag ut i skogen mellan regnskurarna och plockade svamp. Jag tänker Svampsoppa.. Svampsås... Svamppizza... Svampstuvning...Svamppaj..
 

Semester

Nu har jag äntligen semester. De närmaste 2 veckorna skall jag bara vara ledig och slappa. Nåväl, om man har ett litet paradis mitt ute i dom mörka Dalaskogarna blir det inte mycket soffhäng. Igår tillbringades dagen med att rensa ogräs, sopa ute, skura altanen, tvätta fönster, pyssla inne, handla, med mera. Jösses vad jag hann med! Och det känns verkligen i bakdelen av min gamla kropp idag, tur i oturen så regnar det idag och min plan är att pyssla lite inne och sedan bäddar jag ner mig på soffan med att läsa och självklart med en godispåse!

Sarah's project

 
 
Klicka in och gilla denna film..... Sarah vill vinna denna tävling om internship inom EU. Jag håller alla mina tummar!!! Och denna film har Sarah både filmat, regisserat och gjort allt själv. Den är filmad i både i Barcelona och här i Dublin. 

Secret mission

Bild lånad från internet
 
Nu jäklaranama gnuggar jag mina axlar med de stora stjärnorna från Hollywood. Igår taggade jag along med Sarah till en tv inspelning. Allt detta var under en strikt hush-hush och och vi var tvugna att svära på att inte säga ett ord om detta till någon. Det sas att dom ville inte att 14 000 tonåringar skulle stå utanför och skrika! Det vi fick vara med om var en intervju med Colin Farrell och en väldigt populär tv presenter Ryan Tubrity. Vi lyckades att få sitta på  andra raden så vi var nära och såg allt! Att Colin är bland dom snyggaste männen i världen är ju inget nytt men han var så skojig, intressant och vältalande. Ja, en häftig kille!
 

Aslan

I fredags hade jag en liten sing-a-long konsert. Vi var och lyssnade/tittade på Aslan igen. Det var ju inte så himla länge sedan jag var och tittade på dem, det är väl bara nått år sedan. Det var typ någon 30 års jubileum för bandet med en massa gamla låtar men å andra sidan när dom spelad en låt från den nya cd´n gick folk och köpte öl. Alltid lika skojigt att gå på konsert men det blir lite långrandigt att höra samma låtar varje gång. Betyg: 3 utav 5.

The Tempest

 
Bild lånad från internet
 
Härom kvällen var vi och tittade på en pjäs skriven utav Shakespeare, The Tempest. Och det var urmysigt. Självaste pjäsen spelades i en liten park mitt inne i stan, och proppsen och skådespelarna agerade mitt i bland publiken. Och publiken (vi) satt på filtar och en del hade med sig mat, några hade med sig en flaska vin (inte jag). Jag satt och myste med en påse M&M och Haribo gelegubbar. Fantastiskt! Det är en årlig grej att en pjäs utav Shakespeare spelas i denna park och jag kommer definifivt att gå nästa år med en stor filt och en massa godis...

Tack Bebis

 
Härom kvällen kom min bebis hem från sitt arbete med en liten påse i sin hand. Katherine ville bara ge sin gamla mamma en liten present.....
 

Tack snälla Bankman

 
Bild lånad från disney.se
 
 
Någon hade shoppat loss för nästan €800 på min bekostnad, dvs någon hade kommit åt mitt kort nummer och nät-shoppat tills den droppade, och det var inte jag! Jag är alltid noga när jag betalar med mitt kort typ att lägga handen över koden som jag slår in och jag lämnar inte mitt kort utan tillsyn och jag handlar inte på nätet med detta kort och så vidare och så vidare. Men ändå har någon skurk kommit över mitt kort nummer.
 
Min bank spärrade kortet innan jag upptäckte att det var fler än jag som handlade på kortet vilket var lite snopet när jag försökte att betala eller ta ut pengar. Jag fick bara meddelandet att ta kontakt med min bank. Vilket jag gjorde och simsalabim och efter ett par veckor trillade alla mina pengar tillbaks på kontot utan att banken frågade mig en ända fråga vad jag hade gjort med kortet. Jag fick en känsla av att banken visste redan var/vad/vilka som hade skimmat mitt kort med tanke på att det var så lätt att få tillbaks pengarna.
 
 

RSS 2.0