Mera Fredag

Jag hade en perfekt avslutning på min arbetsvecka. Jag bäddade ner mig i soffan med både kuddar och filt och för att inte glömma allt godis jag moffade i mig. Och jag hade en date med tv´n. Jag såg en sån härlig med Hugh Grant. Music and Lyrics. Det var länge sedan jag såg en sån glättigt och jolly film och med en man som kan vicka på stjärten bättre än oss kvinnor.


Bild lånad från internet


Har för mycket tid övers.....

Jo, vi har det ganska lungt på min kära arbetsplats så en och en annan riddle (gåta) skickas mellan våra team. Här kommer en riddle som är i stort sätt hopplös att lösa. Dvs.... HJÄLP!! Har suttit med papper och penna hela dagen och möblerat dessa hus men jag har nog inte kommit i närheten av lösningen. Så nu mina kära vänner, var vänlig och lös detta och skriv genast in svaret som en comment så jag slipper att ligga sömnlös över detta...

 

ALBERT EINSTEIN'S RIDDLE

ARE YOU IN THE TOP 2% OF INTELLIGENT PEOPLE IN THE WORLD? SOLVE THE RIDDLE AND FIND OUT.

There are no tricks, just pure logic, so good luck and don't give up.

 

  1. In a street there are five houses, painted in five different colours.

  2. In each house lives a person of a different nationallity.

  3. These five homeowners each drink a different kind of beverage, smoke different brand of cigars and keep a different pet.


    The questions is: Who owns the Fish?


     Hint:

    1. The Brit lives in a red house.

    2. The Swede keeps dogs as pets.

    3. The Dane drinks Tea.

    4. The Green house is next to, and on the left of the White house.

    5. The owner of the Green house drinks coffee.

    6. The person who smokes Pall Mall rears birds.

    7. The owner of the Yellow house smokes Dunhill.

    8. The man living in the Centre house drinks milk.

    9. The Norwegian lives in the first house.

    10. The man who smokes Blends lives next to the who keeps cats.

    11. The man who keeps horses lives next to the man who smokes Dunhill.

    12. The man who smokes Blue Master drinks Beer.

    13. The German smokes Prince.

    14. The Norwegian lives next to the Blue house.

    15. The man who smokes Blends has a neighbour who drinks water.

      

    Albert Einstain wrote this Riddle early during the 19th century. He said that 98% of the population would not be able to solve it.


Skit Sol

Idag har det varit en strålande sommardag. Varmt och en stor sol hängandes på himmelen och jag har till den största delen tillbringat min dag inomhus. Nåväl, jag slutar ju halv 4 så att det hinns med en timme eller två på Playa del Backgarden dvs i min lilla trädgård. När små stöket och handlingen var färdig och jag var redo att sätta mig en stund så hade solen gått i moln. Det var inte ett litet luddigt sommarmoln som for förbi, det är gråmulet och regnet hänger i luften. Skit väder!!

Vill även visa våra senaste inköp. Dom är fina, jag menar dyra men ack så sköna.....



En liten resa....

Jag har varit ute i världen och rest. Undrar var jag har varit.......

Copacabana????




Playa del Ingles????



Paleokastritsa????



Näpp, Vi slängde oss in i bilen och styrde mot Wexford!

Några flera fina bilder på vår fina gröna ö mitt ute i Atlanten...






BBC 4



Bild lånad från internet


Igår kväll gottade vi oss med Wallander på tv. Dom visade Skytten som jag lyckligtvis inte hade sett tidigare, trevligt! Det kändes väldigt ovanligt och konstigt att dom pratade svenska på min TV och det körde ihop sig ordentligt när det var textat på engelska. Jag hade väldigt stressigt innan jag bestämde mig för vad jag skulle koncentrera mig på, lyssna eller läsa.....


En bra dag!

Min härliga lördag började med strålande solsken när jag skjutsade min lilla Katherine till sin första dag på sitt nya arbete. Min flicka lyckades få ett deltids jobb på en fin klädes affär! Med underbara arbets tider som passar så bra när hon börjar skolan i höst igen och en rejäl rabatt till mamma!! Hurra!

När jag kom hem efter bil turen var det bara till att stoppa fötterna i spring skorna och ut förbränna några kalorier. Mina fötter kändes väldigt tunga och segt i kroppen, det kanske berodde på värmen eller fukten i luften eller att jag är så genom trött och utmattad. Men det kändes bättre efteråt i hela kroppen.

Och på eftermiddagen tog jag mig tid att pyssla lite, något som jag inte har haft tid till eller haft energi till att änga mig åt. Och det blev något blått..





Vill......

Visst är det nästan min födelsedag snart? Eller dags för en julklapp? Eller så kan jag få en present bara för att jag förtjänar det?
Jag har hitta "mitt" friendships armband som jag bara blev såå kär i. Och det finns i massor av olika läckra färger så att jag kan bara mixa och blanda dessa godingar. Nackdelen med dessa godingar är priset men visst förtjänar jag ett eller två....


Bild lånad från internet

Oh, glömde nästan bort.... Dessa fina armbamd kommer från Links of London. Och klicka in på denna link för att se how its made


Besök

Igår kväll brummade jag mot flygplatsen och hämtade vårat besök från Frankrike. Och jösses vad mycket godsaker och mumsiga kakor vi fick, så att i helgen kommer jag att infinna mig på soffan och indulge myself med äkta fransk nougat och himmelska kakor....


RSS 2.0