Promenad

 
Idag har vi varit på en lång promenad upp på berget. Känns som att det skulle kunna vara i slutet av Mars eller i April. Solen värmer och ljumma vindar smälter bort all snö. Jag gick och tittade efter Tussilagon och blåsippor efter vägkanten med det var nog lite för tidigt för vårblommorna att titta fram. Fast lite synd är det att det är sådan varm vinter, det är så mysigt med mycket snö och några minus grader kan gärna vara ner till minus 10 eller 15 så det blir knarr under skorna. Kanske nästa år...
 
 
 
En Dala-tös som har gjort detta konstverk
 
 
 

Utställning

Jag och Sophie traskade iväg till en utställning. Den var stark. Vissa bilder och filmsnuttar hänger kvar på näthinnan. Vi var och tittade på Richard Mosse verk. Det är en irlänsk man som har varit till Congo och fotograferat och filmat med en infrared kamera. Som jag har fattat det så är det en metod som används inom krigsvärlden. Allt som växer och är grönt förvandlas till en levande rosa färg. Det militära syftet med denna metod är att kunna upptäcka människor som gömmer sig i djungeln.
 
 
 
 
Bilder lånade från internet
 
 

Bortskämd

 
När jag kom hem från mitt arbete fick jag denna muffin utav min Katherine... Glad ♥
 
 

Glad blåsdag....

 
Jag antar att det inte är alla som håller med mig om det.... Just nu är det 260 000 hushåll som inte har någon ström och vi har haft vindpustar på 160 km/h. Jag trodde att taket skulle flyga iväg...
Jag har ledsnat på detta blåsväder. Den ena stormen efter den andra har svept över oss de senaste veckorna. Enligt väder rapporten kommer det bli småblåsigt med regnskurar imorgon och dagen efter är det dags igen med en ny storm. 

Körkort

 
Eftersom jag är tydligen permanent bosatt i ett annat land förutom Sverige kan jag inte förnya mitt svenska körkort till ett nytt svensk fint körkort. Nä, denna morgon har jag fått mitt snart utgående körkort utbytt till ett Irlänskt. Jag är glad över att jag inte behöver köra upp på nytt eller göra något test, har en känsla av att det skulle vara en katastrof och jag skulle få ta bussen hem. 
Irländarna har gått över från sina flimsiga pappers körkort till lika fina och säkra körkort som de flesta länderna har i Europa o Sverige. Det är ju ett plus. 

Mera Barcelona

 
Vi var och titta på Sagrada Familia, maffig men inte färdigbyggd! Vi gick inte in i självaste kyrkan då kön slingrade sig runt två hörn...
 
 
 
Var ju tvungen att ta sig en promenad längs den berömda Las Ramblas och slank in på en mat marknad på en tvärgata...
 
Fisk..
 
 
Godis...
 
 
Utsikt från hotellet..
 
 
 
 

Barcelona

 
Förra helgen bar det iväg till Barcelona, Spanien, för en mini semester mitt i vintern. Vi började semestern med tapas, mojjitos och fotboll?! Jag och fotboll?? Japp det fungerade! Det var riktigt skojigt att få se tydligen värlens bästa fotbollslag (enl, säker källa) spela på hemma plan mot Malaga. Och självaste stadion är (enl, säker källa) europas största, och den var maffig!
 
Vi satt på sjätte raden från planen....
 
 
Xavi
 
 
Messi
 
 
Barcelona vann!!
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0