Helg

Det bästa med att jobba 10 timmar om dagen på 4 dagar är att jag kan spendera 3 dagar på denna fina strand. Och jag kan inte ens klaga på vädret...




Våran

fina gröna ö mitt ute i Atlanten numera fått en gyllene gulbrun nyans...



Femte

dagen på raken med stekt korv och bröd till lunch. Tur att jag tycker om korv.....



matjessill och potatis

är riktigt gott. Var in på affären och plockade ner bland annat potatis, matjesill och dill i varukorgen. När potatisen stod på spisen plockade jag fram sill, gräddfil och dill. Jag stod ganska länge och tittade på tallriken... Dill?! 
Nästa gång blir det gräslök. Om jag kommer ihåg...


I april

Tjuvstartade vi sommaren med att åka till Fuerteventura. Jag har aldrig varit så förtjust i dessa öar, men tänkte att det skulle vara skönt med lite sol och god mat. Jodå, det blev en hel del av sol, men maten var bara "så där", man åt för att bli mätt inte för att det var gott. En utav kvällarna satte vi oss på en restaurang med vita dukar precis brevid havet. Maten var vidrig, jag kunde inte ens äta upp. Med vissa språk svårigheter, lyckades personalen på restaurangen lägga maten i en doggy bag!? Vi smet därifrån med doggy bagen kvar på bordet... Ah well, det var fin utsikt iallafall..


Ett besök till the dunes var ett måste. Så mycket sand.... 



Hittade en kompis... 






Trädgården

Börjar ta sig och blommorna växer, fastän det inte har regnat på flera veckor. Och gräsmattan är brun på grund av lack av regn. 


Hittade ett fågel ägg bland löven. Googlade fram att det antagligen är ett ägg från en koltrast, skojigt.