Lördag kväll


Bild lånad från internet




Lördag kväll och i morgon är det första advent. Jag har visseligen inte satt upp min fina stjärna men det finns tid för det i morgon och det kommer även att bakas en mjuk pepparkaka till adventsfikat i morgon eftermiddag. Jag har hittat ett nytt recept med apelsin i och om det blir lyckat kommer jag att dela med mig av receptet inte med kakan...

Just nu blåser det som bara tusan, jag tänkte till en stund och var ut och tog in tvätten innan den blåste in till grannen. Det har hänt allt för många gånger och de är lika pinsamt varje gång att hänga över muren och plocka upp tvätten eller att ringa på och fråga om dom har sett min tvätt blåsa omkring i deras trädgård.

Jo, ikväll har jag gjort något som jag inte har gjort på säkert ett år. Jag har spelat på lotto och som vanlig vann jag absolut ingenting!! Nästa gång kommer jag inte att spela....

 


PYSMYS

Så här mysigt har vi dessa mörka November kvällar...


Jag vill ha en uggla.....





Lånat från youtube

Elisabeth

Japp, idag är det Elisabeth dagen och jag hoppas att alla ni Elisabethor har haft en lika underbar dag som jag har haft. Vi har firat våran Elisabeth dag med kalastårta med blåbär. Mums!!


Tack Kerstin

När jag och George kom hem från en lång arbets dag hade George fått post. Det var ett fint gult kuvert som inte innehöll bilskatten, bilförsäkringen eller böter, Inte för att jag har fått några!! Det visade sig att Kerstin hade skickat en is-skrapa!!! Jösses vilken fin! Och nu är vi väl förberedda att möta Kung Bore och Farbror Frost...


Jan Stenmark

Jag har hittat Jan Stenmark och hans skojiga bilder....




Härligt

Det är mitten av November och idag är det 15 grader varmt och strålande sol. Härligt!! Jag passade på att ta tillvara min dag med en långpromenad i skogen och för en gångs skull tog jag kameran med mig....












Frost

En is-skrapa efterlyses...

Imorse när det var dags att brumma iväg till arbetet var det frost och isigt. Och efter letandes av en is-skrapa som jag tydligen inte har, var det bara att gå in och hämta ljummet vatten och slänga över rutorna. Jag bad en stilla bön att inget skulle hända med rutorna och jag hade turen på min sida. Som det ser ut nu kommer det bli ännu en kall natt med frost och stannade jag vid macken för att införskaffa mig en is-skrapa? Eh, no. Jag får väl hoppas på att det kommer att vindarna vänder under natten och det blir varmare....


Åhhh, detta mörker....



Bild lånad från internet

Ja, vad kan man säja? Nu när vi har dragit tillbaks tiden en timme så blir det mörkt alldeles förtidigt enligt min kroppsklocka. Efter att ha kommit hem från arbetet, fått sin middag serverad, varit ute på en powerwalk i mörkret och duschat är klockan bara kvart över 7 och min kroppsklocka säjer att det är dags att gå lägga sig!? Måste man lyssna på den och gå och lägga sig eller ska man trotsa den och sitta uppe och känna sig som ett vrak?? Visst är det mysigt med mörkret och att man tänder ljus som en galning men jag får ett så enormt stort behov av att sova, och jag sover mycket mera än vad jag gör när vi har ljusa kvällar. Jo, det är som att all energi försvinner men det vänder väl snart igen... 


RSS 2.0