Besök

Den här lilla filuren kommer och hälsar på. Tittar omkring sig på uteplatsen, den bor i buskarna längst ner i trädgården. Kommer fram titt som tätt och spanar in läget.. 






Neowise

Har läst i tidningen att kometen Neowise är i närheten. Och skall vara synlig för blotta ögat. Läste att man ska titta mot nord-väst just efter solnedgången. Jag gick ner till stranden och tittade ut över havet. Någon vänlig person konstaterade att jag tittade åt fel håll. Gick hem. Läste mera om neowise. Då skulle man minsann se den under Karlavagnen. Gick ut. Hittade Karlavagnen och ett väldigt svagt suddigt avlångt ljus. Det kanske var neowise, vad vet jag....



Ledig.

Rese restriktionerna har släppts för tillfället. Lyxade till det med en extra ledig dag. Som det är nu, har jag inga problem med att hålla det sociala avståndet.


Stod och tittade på en domherre familj. Jag blir förvirrad. Jag associerar dessa sötnosar med julen, snö och pynt.

Blev en promenad på stranden också. ❤️ 


Inga problem att hålla det sociala avståndet.... 😁 


Nä men

Är det en ubåt jag ser?


Nope, vi fick sällskap av en 50 till 60 sälar på våran strand promenad... Vi stod och stirrade på varandra tills jag tröttnade. 1 -- 0 till sälarna.. 






Hur

trevligt är inte det här. Restriktionerna har har släppts och vi kan resa inom ön. Med ansvar. Första weekenden away på länge. Igår blev det årets första dopp i Atlanten. Kan inte säga att det var behagligt men det var väldigt uppfriskande.

Idag är det små regnigt och blåsigt men varmt. Inte illa.. 



RSS 2.0