VÅR!!!!

 
Nu har våren kommit till den lilla gröna ön mitt ute i Atlanten... Snödropparna har börjat att blomma och krokusar, tulpanerna och de andra vårlökarna har börjat att tittat fram från underjorden...
 
 

Oh Yes!!!

 
Satt idag på mitt arbete och tittade på bilder från Sibirien. Det såg väldigt kallt ut med både drivor av snö och snö tunga träd. En och annan över snöad bil fanns med också.... satt och muttrade för mig själv...
Jag -  Åh, vilken hemlängtan jag får utav dessa bilder... (fast på engelska)
Min chef - Man får faktiskt ta ut ledighet här..... (på engelska)
 
Oh, yes!! Nu har jag både tagit ledigt och beställt flygbiljetterna. Hoppas bara att snön ligger kvar... Jag älskar mitt jobb...

Kvällsläsning....

 
Igår kväll började jag läsa min julklapps bok, Bridget Jones tredje bok, Mad about the boy. Jag vet inte om jag ska vara ärlig eller om jag ska säja att jag såg alla bokstäver utan svårighet. Med många svordommar och ihop kisade ögon och justerande av armavstånd gav jag upp efter ett antal sidor. Att det ska vara så svårt att acceptera att åldern börjar ta ut sin rätt...
 
Idag tillbringade jag en mor och dotter dag med Katherine. Vi började våran kvalitets dag med en lunch på Cafe en Saine, en väldigt trevlig restaurang, och bordet brevid oss satt en kändis som jag varken kände igen eller såg?! Vet inte om jag kan skylla på synen eller på okunnighet av den Iränska kändis eliten....
 
Efter lunchen bar det iväg mot shopping gatan och vi slank in i en skojig affär som säljer allt mellan himmel och jord. Katherine släpade iväg mig till glasögon avdelningen och där fanns dom!! Jag har hittat mina första läsglasögon!! Och spana in blinget på sidorna av dessa brillor!! Äkta €4 diamanter!! Nu är varje bokstav i min fina bok i HD!!
 
 
 
 

Så fin....

 
 

Årets första pass....

 
Imorse masade jag iväg till gymmet för första gången sedan eldkvarn brann, det var väl i början av December. Och jag var inte ensam där! Jag har aldrig sett så många personer i gymmet på en Söndagsmorgon. Jag misstänker att många tänker börja på en ny kula med det nya året. Skall bli intressant och se hur många kommer vara kvar om några veckor...

Nyårslöfte!

 
I år har jag lovat mig att jag ska bli mera sportig och nyttig! Det tog mig ungefär åtta vakna timmar innan detta nyårslöfte bröts! Då stod jag vid godis maskinen och moffade i mig allt som jag fick tag i. Att det skall vara så j####a svårt att hålla sig ifrån all den härliga chokladen som gör såååå gott i kroppen..... Nä, på måndag ska jag banne mig börja mitt nya liv. 
1, Äta mindre godis o skräp
2, Komma igång med gymmet och simningen igen.
3, Äta mera grönt o frukt
4, Shoppa mera
5, Gå till frissan oftare

RSS 2.0