promenad

Vet inte riktigt vad som händer med vädret här. De senaste två veckorna har det varit väldigt varmt och soligt. Våra gräsmattor börjar bli bruna och jag måste vattna blommorna varje kväll. 
Tidigare idag tog Katherine och jag oss en lång promenad i det fina vädret. Vi stod och tittade på ett gammalt trasigt träd där två ekorrar satt och stirrade tillbaks på oss... 
 
 

Newgrange

 
En avslappnad bussresa till Newgrange...
 
 

Girls day out...

 
För första gången på länge fick jag ihop att bebisar på ett ställe. Vi kände oss väldigt kulturella och intelligenta när vi satt på bussen som tog oss från visitor center till Knowth där vi vandrade omkring mellan tombs och tittade in genom gluggarna....
 
 
 
Och sedan rullade bussen oss till Newgrange. Våran tourguide tog oss med in till självaste kärnan av denna passage tomb och rekonstruerade vintersolståndet. Maffigt!! Jag vet inte vad som är mest imponerande med denna historiska ställe, att det byggdes för 5000 år sedan eller att ingen igentligen inte vet varför det byggdes. Läs här.
 
 
 
 
Stadsbarnen hittade riktiga kor och kände sig tvingade att ta selfies med dessa kreatur..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

cocktail hours

Laddar inför matchen...
 
 
 

Fotbolls paus

 
Idag tog vi oss en paus i denna fotbolls yra. Vi for ner på stan med en lunch på agendan. Denna lunch avnjöts på Marco Pierre White Steakhouse and Grill. Efter ha suttit och dreglat i menyn bestämde jag mig för en glorified hamburgare dvs, en medium stekt biff i chiabatta bröd samt sallad, tomat och en hemma gjord tomat ketchup/relish, och riktiga pommes frites. Oh my god!! Biffen smälte i munnen!!! 
Och ett besök till ladies room är ju ett måste. Man blev erbjuden en fräsh och egen frotte handuk att torka sina händer på, så långt ögat kunde se fanns det inga pappershandukar. Om man blev trött i benen kunde man sätta sig och vila i en lädersoffa.....
- rekomenderas!!

VM

 
Ja, nu börjas det! Jag har många lag att heja på.
 
Arbete: Tyskland
 
Fritid: Uruguay, Holland, Gana och Japan.
 
Heja!!!

Det växer...

Det växer så det knakar i min trädgård. Jag vet inte hur jag har lyckats i år men alla krukväxter är hälsosamt gröna och frodas. Ska bli intressant och se när det börjar blomma..
 
 
Och för FYI.... Jag har börjat att plocka sniglar.... URK!
 

The Coronas... Oh,Yes

 

Semester.

 
Jag har spenderat den senaste veckan i de mörka Dalaskogarna. Det har varit en ljuvlig vecka med fint väder och quality time. Och inget internet, fick inte igång det mobila internetet på min laptop men saknade inte det alls. Det blev ett stressmoment mindre och mera tid till att stänga av onödiga tankevärksamheter. Och jag sover som att jag skulle vara i hårdträning inför OS. Så himla skönt att få sova ostört, jag sover igenom hela nätterna utan att vakna utav en massa ljud. 
Här kommer ännu ett exempel på att ligga i hårdträning inför OS...
 
 
Myggbett...
 
 

RSS 2.0