Måndag

Japp, nu är det måndag morgon igen. Barnen har gått till skolan och det är tyst i huset. Och jag ska börja söka jobb igen efter jul-ledigheten. Det är så deprimerande,  det har blivigt svårare och svårare att få ett tillfälligt eller vik jobb. Förra året när jag slängde ut min cv på monster, fick jag svar redan någon timme efter publicerandet och jag fick ca 10 telefonsamtal om dagen. Det var tider då!! Jag kunde välja..............

Förra veckan sa Dell upp 1,900 arbetare i Limerick, och fabriken ska flyttas till Polen (kul för dom) men en disaster för oss (igen). Det säjs att Dell är bland dom största företagen på att exportera varor från Irland och har tydligen bland dom mest anställda arbetare här på ön. Och det är inte bara Dell som blir drabbad av denna nerläggning. Regeringen räknar med att 7,000 arbeten i andra industrier kommer att försvinna, pga att Dell flyttar sin verksamhet.


När man läser sån blir man inte så inspirerad över att söka jobb, och jag vet faktiskt inte hur många som blir arbetslösa varje vecka just nu men det är många. Man kan bara hoppas på att lågkonjukturen vänder snart och att det blir bättre tider.

Ha en bra dag!!!!


Kommentarer
Postat av: Ann

Låmgkonjunktur och finanskris är verkligen inget skoj, jag vet vad du menar för jag ska ju ut på arbetsmarknaden igen om en månad,,, lycka till, till oss båda två, kram kram

2009-01-12 @ 15:08:37
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0