Är vaken...

                                       Bild lånad från internet

Visst är det härligt nu när solen uppe längre på kvällarna. Det känns och det ser ut som att det är bara eftermiddag fast klockan är 8 på kvällen. För några veckor sedan var jag ner bäddad och redo för kvällen vid 9 men nu är jag fullt påklädd och pigg. Jag orkar pyssla och stöka med något ända upp till 10-tiden fast jag är uppe vid 7- 7.30 på morgonen. Vilken skillnad det är på kropp och själ när solen är uppe längre om dagarna och så fantastiskt att kroppen kräver mindre vila och sömn under sommar säsongen. Jag sover mindre och jag är oftast gladare på sommar-halvåret och ju äldre jag blir desto mer ser/känner jag skillnaden att jag behöver mindre sömn på sommaren.

Kommentarer
Postat av: Ann

Mmm jag håller med, det är så underbart skönt med ljus både om morgonen och om kvällarna! Kramar

2009-05-29 @ 15:35:07
URL: http://annlundquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0