Torsdag

Har varit duktig och gjort ren ugnen idag. Och varje gång jag gör ren den så svär jag och skäller på mig själv att jag måste lova mig själv att göra ren den oftare så att det ska bli lättare att göra ren den. Det är ju inte ett dugg skoj. Och inte nog med att man står på knä och lägger huvudet i ugnen (tur att det inte är en gasugn) så når man inte ordentligt i alla hörn, runt värmefläckten och under/över grill-elementen, det måste ha varit en man som designade ugnarna!! Jag önskar mig ett trendigt kök med ugnen i en bra arbetsnivå.
Hörde ett tips om man kan lägga ungsgallren i cocacola en stund och sen skulle man typ bara torka av allt som har bränts fast, det fungerade naturligtvis inte för mig, men jag kanske var lite för ivrig och lät dom inte ligga tillräckligt länge i colan. 



Bild lånad från internet

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag har oxå städat ugnen idag men såpa och det är inte roligt!

Vad duktiga vi har varit idag =)



Kram

2009-05-07 @ 15:25:43
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Just det såpa över natten och finns det några svarta fläckar kvar använd en skarp kniv el metall degspade. De funkar! Trust me! (utrikiska)

Kram

2009-05-10 @ 20:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0