Söndag

Idag är det första advent och vi ska plocka fram stjärnorna och adventsstaken och för att inte glömma adventsgranen skall fram på köksbordet.

Nu har jag kommit hem efter en vecka i dom mörka Dala skogarna. Och du store tid så var mörkt det var. Solen lyste verkligen med sin frånvaro. Det blev ljust vid 8-tiden och mörkt vid 3. Och dess imellan hängde tunga gråa moln så att inte ens en liten solstråle kikade fram. Dystert!!!!
Och det är en himla tur att jag inte är mörkrädd eller dylikt eftersom det finn inte en gatulampa som lyser upp längs vägarna eller gångbanorna. Så en kvälls promenad var ju uteslutet och när man satt inne och tittade ut så såg man absolut ingenting förutom bara svart. Tidigare år när jag har varit i min lilla stuga när det har varit som mörkast så har det varit lite snö/rimfrost som lyste upp i skogen när månen tittade fram.

Måste bara tacka min bästa syster för allt skräp och skräpkvällen i fredags. Skoj!!! Har nu en massa ideer som jag ska pyssla med idag. Jag GLAD!!

Skoj att träffa min bästa Ann men hoppas på att vi kan träffas ordentligt nästa gång!! 


Kommentarer
Postat av: Syster

Hmm tänker du härmas? ;) Det gör jag ALDRIG....

Kram

2009-12-01 @ 08:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0