God morgon


                                                         Bild lånad från internet

Den 21 November kommer jag leverara en blå maskin till det lilla landet i norr. När jag satt och bokade mina flygbiljetter så fick jag en flashback eller två. När jag började att flyga mellan Sverige Irland för en så där 20 års sedan?? (herregud så gammal jag är??!!) så kostade en tur och retur biljett ungefär 4000 - 4500 kronor. Igår betalade jag €30!!
På den tiden tog det en halv evighet att åka mellan länderna, först ett byte i Köpenhamn, mellanlandning i Birmingham eller Manchester beroende på om man flög med SAS eller Aer Lingus, det tog ungefär en 5-6 timmar att resa och då har jag inte räknat in in-checknings tid och förseningar. Idag är det direkt flyg och tar det ungerfär 2.5 timmar beroende på om det är mot-eller med vind plus 40 minuters inchecknings tid på grund av att man checkar in via internet. 
Visst är det fanastiskt lätt och smidigt att flyga nu för tiden och framför allt så billigt det har blivigt. Och ett stort HURRA för Ryanair och Michael O´Leary - you are the man!!!!!


Kommentarer
Postat av: Beyond Fabulous!

Ryanair är bra!! Kram kram =)

2009-10-05 @ 17:12:51
URL: http://annlundquist.blogg.se/
Postat av: Syster

Hmm "lilla landet"! Sverige är rätt stort, minns inte om vi är trea eller fyra storleksmässigt. (Innan de nya länderna som jag inte ens kan stava till)

Hurra jag får en blå maskin! Men älgjakten då? Du missar den!

Hälsa O`Leary!

2009-10-06 @ 09:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0