Fredag

Igår kväll när jag var på väg att gå lägga mig så kastade jag ett getöga ut och såg att 2 rådjur stod i min trädgård och mumsade där jag lägger ut potatis, äpplen, rotfrukter och bröd åt dom stackars djuren som har det svårt denna vinter. Plötsligt gav dom sig iväg runt huset och jag såg att ett utav rådjuren stod och åt fågelfrön som hade ramlat ner från fågelbordet. Efter en liten stund hoppade rådjuret upp emot fågelbordet för att komma åt och tömma det på frön. då fick jag ont i magen, och gick ut i köket för att leta efter mera potatis och dyligt åt dom stackars djuren och gick ut i min pyjamas för att mata dom. Och då såg jag att dom hade faktiskt gått över min trappa precis utanför min ytterdörr för att komma fram på ett enkelt sätt där jag hade skottat istället för att dom skulle behöva pulsa i snön. Stackars små liven. Jag hoppas att det inte är bara jag som tänker på djuren som har det svårt och lägger ut potatisskal, morotsskal och dyligt till dom stackars djuren denna svåra vinter.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0