Tisdag

Nu har vi en ännu en gång kommit upp till dom mörka dalaskogarna och vi sitter i våran ensamhet och väntar på att något utav det ovanliga ska hända. Nja, sitter och sitter, vi har påskpyntat vårat fina hus med både kycklingar och riktigt påskris. För många års sedan i Dublin fick jag en brilliant ide att ta in påskris från björken som står på våran gata i stan. Eftersom jag inte ville att grannarna skulle se mig så bar jag ut mig mitt i natten utrustad med morakniv och ett par whiskeys under västen. Det blev sååå fint när alla fjädrar och ägg hängdes på, jag sååå glad att ha ett äkta påskris. Tidigt nästa morgon väckte barnen mig och var lite förtvivlade över att det var något som kröp lite på bänken. Jag kravlade mig ur sängen och gick ner till köket och upptäckte att hela köksbänken och väggen bakom var hel täckt med små gröna loppor eller löss. ARGHHH!!!! 




Och änligen har det börjat att töa här. Och mina barn har tagit tillfället i akting och har varit ute och gjort en stor fin snögubbe.

 


Kommentarer
Postat av: Syster

Hoppas att snögubben får sova inomhus!

Gör som jag, använd samma ris år efter år....

2010-03-31 @ 08:58:50
Postat av: Helen

Jättetack för ett fint kort!!!!!

Glad påsk till er och hoppas ni har det bra i Sweden!



Kram

2010-03-31 @ 13:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0