Hat/Kärlek

Jag har ett hat/kärleks förhållande till löpbandet på gymmet. Det känns väldigt bra i mina gamla knarriga knän och ryggen är helt ok när jag små-springer på bandet. Det är sådan stor skillnad på nedtrampet när man springer på bandet än det är när jag springer på asfalten, nästan hela kroppen mår nu mycket bättre.
Jag är mycket imponerad över alla gadgets på löpbandet, den tar pulsen, visar hur långt/länge man har sprungit, hur många kalorier man har förbrännt m.m. Och den har även en nödbroms. Och den fungerar. jag råkade komma åt denna knapp och plötsligt låg jag som en fällkniv över handtaget. Det stora minuset är att efter ett pass på löpbandet är det besvärligt att kliva av det på ett vördigt sätt. Inte nog med att jag är trött i mina gamla ben utan att jag upptäcker hur fruktansvärt yr i huvudet jag är. Jag antar att jag blir åk- eller sjösjuk, hoppas bara att det går över.


Kommentarer
Postat av: Ann

Prova crosstrainern och styrketräning också, bra för rygg och knän och skonsamt.



Kramar

2012-03-15 @ 12:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0