Torrt!!

 
Sitter ute i trädgården nu på kvällskvisten. Det har varit ännu en strålande fin dag. Med mycket sol och varmt. I söndags när jag landade här på den gröna... jag menar den bruna ön mitt ute i Atlanten, möttes jag av en skogs/lands brand och alla gräsmattor går i den bruna nyansen. Jag har aldrig varit med om detta här på Irland. Inte ens en liten regnskur på säkert en månad och dags temperaturer på plus 25 grader varje dag. Nu ryktas det om att vi ska få en vatten ransonering!!! Argh!!! När det är kallt med både minus grader och snö, har vi inget vatten och nu när det är varmt kommer vi antagligen inte få något vatten.... Blir lite less...
 
Min gräs matta... Mera brun än grön...
 
 
Ett band av moln drog över himmelen, dock inget regn. Men fåglarna blev helt galna! Det var säkert tusen fåglar, både fiskmåsar, svalor och duvor som cirkulerade över himmelen i en stor flock. Trodde ett tag att jag var i filmen Fåglarna... Man vet ju inte??
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Syster

Åh vattenransonering! Vilken tur att ni har stora erfarenheter av detta.....
Kram

2013-07-23 @ 19:35:40
Postat av: Ann.

Haha! Ja man får passa sig för fågelflockar ;).

Kram!

2013-07-24 @ 15:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0