Körkort

 
Eftersom jag är tydligen permanent bosatt i ett annat land förutom Sverige kan jag inte förnya mitt svenska körkort till ett nytt svensk fint körkort. Nä, denna morgon har jag fått mitt snart utgående körkort utbytt till ett Irlänskt. Jag är glad över att jag inte behöver köra upp på nytt eller göra något test, har en känsla av att det skulle vara en katastrof och jag skulle få ta bussen hem. 
Irländarna har gått över från sina flimsiga pappers körkort till lika fina och säkra körkort som de flesta länderna har i Europa o Sverige. Det är ju ett plus. 

Kommentarer
Postat av: Ann.

Den moderna tiden har även nått Irland :).
Kramar

2014-02-11 @ 19:48:05
Postat av: Syster

Grattis till körkortet, ev.... ;-)
Kram

2014-02-12 @ 17:02:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0