Bra säkerhet eller not...

 
Det pratas och informeras, typ på tvingad information, om att säkerheten prioriteras på alla flygplatser för att vi passagerare ska få oss en säker flygresa. Det finns stora skyltar vid säkerhets kontrollerna vad som får följa med i handbagaget, väl synliga för både passagerare och personal. Men igår lyckades jag ändå få med mig en sax i min genomskinliga plastpåse för flytande ämnen på TVÅ flygplatser. Påsen låg helt synlig för kontrollanterna och saxen helt synlig i plastpåsen men ingen reagerade. Jag blev lite förundrad över detta när jag upptäckte att saxen låg i påsen, jag kan inte ta med mig en obruten flaska med vatten men en sax går tydligen bra. Att jag hade glömt bort att saxen låg i påsen är ju en annan sak... kanske... hjärnmasken...

Kommentarer
Postat av: Syster

Lycko! Min schweiziska armekniv tog dem..... :-(
Puss puss

2014-03-13 @ 16:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0